Субота, 18.05.2024, 07:56
Мій сайт
Головна | Реєстрація | Вхід Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Розробки уроків [1]
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Головна » Файли » 7 клас » Розробки уроків

Прислівник
23.03.2015, 19:53

Тема: Прислівник як частина мови. Узагальнення і систематизація вивченого

Мета: узагальнити і систематизувати знання учнів про прислівник як частину мови: морфологічні ознаки, творення ступенів порівняння, правопис;

Розвивати логічне мислення, усне і писемне мовлення, орфографічну грамотність;

Виховувати злагоду і доброзичливість у взаєминах, милосердя , бережне ставлення до навколишнього світу і один до одного.

Тип: урок узагальнення і систематизації знань.

Епіграф:       Світ прекрасний навколо тебе -

                      Сонце ясне і синє небо,

                      Птахи та звірі, гори і ріки –

                       Нехай він буде таким навіки!

                       Нехай людина добро приносить –

                       Бо світ навколо любові просить.

                                                                    ( А. Потапова )

 

                                                    Хід    уроку

  1. Мотиваційний етап.

Вступне слово вчителя.

        Сьогодні у нас підсумковий урок з теми «Прислівник як частина мови». Ми перевіримо  знання, які ви здобули протягом попередніх уроків. Побажайте один одному успіхів у роботі на уроці.

        Звернемося до епіграфу нашого уроку. Один з учнів зачитує епіграф до уроку ( полікультурна компетентність).

  • До яких думок спонукають рядки поезії А. Потапової?
  • Який настрій створює вірш?
  • Створіть власний вислів – лозунг, що продовжує головну думку поезії-епіграфа. (Завжди творіть добро у світі!)
  1. Цілевизначення і планування.

Визначимо цілі нашого уроку (компетентність саморозвитку і самоосвіти ).

  • Узагальнити знання про граматичні ознаки і синтаксичну роль прислівника;
  • Систематизувати знання про розряди і ступені порівняння прислівників;
  • Повторити основні орфограми  написання прислівників разом, окремо і через дефіс.
  1. Узагальнення і систематизація вивченого матеріалу.
  1. Повторення теоретичних положень: 
  • Прислівник = це…
  • Прислівники за своїм значенням належать до таких розрядів:
  • У реченні прислівник виступає в ролі…
  1. Морфологічний розбір прислівника.
  • У тексті епіграфа знайдіть прислівники і зробіть їх розбір як частини мови.
  1. Аудіювання. Прослухайте текст, випишіть прислівники, визначте їх розряд за значенням. ( компетентності полікультурна, комунікативна, самоосвіти й саморозвитку).

 

       Марія навпочіпки присідає біля рогу оселі , руками обережно розгрібає сніг і не скоро добирається до бляклого, примороженого куща жита. Восени вона посіяла житечко в усіх кутках хати, вчасно зійшло воно,закущувалось, радуючи жінку всім: темною зеленню і світлою росою. Хай її оселя завжди пахне житом , хай ці дрібні зернята приносять щастя їй і її дітям.

        Її не спустошена роками уява швидко знаходить  тонкі барви, світанкову щедрість на розлогих нивах, де поруч спочивають перепілка і сонце. Саме таким змалку вона уявляє собі рай. Не стільки у ньому садів, як доброго шумування жита.

  • Про який народний звичай іде мова у тексті?
  • Що символізує жито в українців ще з найдавніших часів?
  • Якою ви уявили Марію? Передайте її почуття. Що найголовніше, на вашу думку, у її вдачі?
  • Перевірка граматичного завдання.
  1. Пояснювальний диктант. (полікультурна , комунікативна компетентності ).

Записати висловлювання, пояснити орфограми і пунктограми; дати характеристику прислівників у останньому реченні; висловити власне розуміння записаних висловлювань.

  • Добро не лежить на дорозі, його випадково не знайдеш (Ч. Айтматов).
  • Істинно добра людина не бачить власного милосердя (Апшерон Алі).
  • Легко полюбити далеких, але важче – близьких (Мати Тереза ).
  1. Самостійна робота.

      -   Утворити ступені порівняння прислівників.

1 варіант – добре.

2 варіант – чесно.

 

  • Робота з підручником. Виконати тестові завдання ( за варіантами ).

(взаємоперевірка завдань за кодограмами ).

Учні біля дошки виконують завдання з картками:         

Картка  1.

              Переписати , вставляючи пропущені букви. Підкреслити прислівники як члени речення. Утворити, де можливо, ступені порівняння.

             Мені нагадують людс..кі сер…ця крихке й тонен…ке сер…це олівця. Зламати ле…ко, застругати важче, сп…сати неможливо до кінця.

         Картка  2.   

            Переписати , вставляючи пропущені букви. Підкреслити прислівники як члени речення. Утворити, де можливо, ступені порівняння.

            Од людс…кої щедрості і волі нам так в сер…ці радіс…но було!

  1. Фізкультхвилинка.

(компетентність саморозвитку і самоосвіти)

Щоб відпочити, проведемо фізкультхвилинку. Якщо я називаю прислівники, підніміть руки вгору, якщо іменники – розведіть руки в сторони, а якщо дієслова – витягніть руки вперед.

          Врешті – решт, творити , добро, мимоволі, милуємося, милосердя, навесні, весна, на щастя, плекати, надії, сподіватися.

  1. Розподільний словниковий диктант з коментарем. Записати прислівники у три колонки за способом написання разом, окремо, через дефіс:

Повсюди, мимохіть, давним – давно, рано – вранці, анітрохи, недбало, вчетверо, по – домашньому, досхочу, на жаль, назовсім, віднині, попереду, раз у раз, в цілому, день за днем, до речі, без ліку, на диво, не з руки, під гору, на – гора, згори, догори, по – перше, всього – на всього, будь – коли, по двоє, тим часом, віч – на – віч, хоч – не – хоч, як – не – як. до сьогодні, по суті, на відмінно, навиворіт, назустріч, додолу, уголос, гарно – гарно, всмак.

  1. Творче завдання. Робота в парах. (компетентності соціальна, комунікативна, продуктивної творчої діяльності ).
  • Скласти і записати речення, у яких би по нашому і но – нашому, вдень і в день, не сьогодні – завтра і  не сьогодні, а завтра були записані разом, окремо і через дефіс.
  • До фразеологізмів дібрати прислівники – синоніми.

На живу нитку, з бігом часу, страшне діло скільки, правду кажучи, жодною мірою.

Довідка: дедалі, абияк, анітрохи, чимало, щоправда.

  • Поєднати подані прислівники у синонімічні ряди, пояснити орфограми.

День у день, врешті – решт, спрадавна, кінець кінцем, день при дні, з давніх – давен, з діда – прадіда, повсякчасно, повсякдень, нарешті.

4.Рефлексивно – оцінювальний етап.  

Діти, чого ви навчилися на сьогоднішньому уроці? Які моральні принципи людського життя засвоїли?

  • Сьогодні на уроці я навчився (повторив, закріпив)…
  • На мою думку, творити добро – це…

( компетентності саморозвитку і соціальна).

Домашнє завдання:  Написати твір – мініатюру «Поспішайте творити добро», використовуючи прислівники з різними орфограмами

Категорія: Розробки уроків | Додав: lidija-4ornobaj
Переглядів: 1898 | Завантажень: 0 | Коментарі: 4 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Друзі сайту
Copyright MyCorp © 2024
Зробити безкоштовний сайт з uCoz