Для участі у грі – конкурсі учні класу поділяються на три групи .
Щоб досягти Храму знань , який знаходиться на вершині гори Успіх , треба піднятися вгору багатьма сходинками . На кожній сходинці учасників змагань чекають випробування .
1. Загадкова фраза .
Біля підніжжя гори якраз на стежині – триголовий вогнедихаючий змій Ненаситець. Його обминути можна лише тоді , коли розшифруєте фрази , які знаходяться на табличках:
А) п р и й е м н е слово й а к д е н й а с н и й
Б) ш ч а с т а в б о р о д б і д і с т а й е ц а
В) справжні з н а н а м у р л а м а й у т
2. Лото. З окремих складів утворіть прислів’я :
а) дружба і братство нам дорожчі усякого багатства.
б) Говори мало , слухай багато , а думай ще більше .
в) Не хочеш почути поганих слів , то не кажи їх сам.
3. Вчитель – учень . За одну хвилину продиктувати члену команди якнайбільше слів на різні вивчені орфограми. Орфограми підкреслити. Зараховуються слова , написані без помилок .
4. Упізнай . Капітан команди описує тварину чи птаха , зображеного на ілюстрації. Члени команди повинні за описом впізнати , яка це тварина .
5. Піймай помилку . Правильно назви твір та його автора .
“Кмітлива Маруся “, “ Не рідний батько “, “ Лис Осмомисл “, “Зірвигорошок” , “Пасу овець я за селом “ , “ Пригода у зимовому лісі “ , “ У пана я пшеницю жала “, “Схід сонця “, “ Співають дзвіночки”, “ Люблю зиму “, “ Справедливий Федя “, “ Там береза у лузі”.
6. Назви літературного героя .
- Ясновельможний князь , похмурий , з грізно насупленими бровами ...
- Давно не голений чуб нагадував вороняче крило , вилите з бронзи тіло , байдуже презирство у погляді .
- Стояв у простому гусарському плащі . Схудле обличчя з темними синцями під очима не втратило рис загартованого в боях воїна.
- Маленька комашинка дряпалась , бігала серед страшних сірих крижин , стрибала , безстрашно обдурювала величезні шматки льоду, що з тріском лізли на неї.
- Був увесь закутаний у шарфики , з яких визирав кінчик носа та оченята , не то винуваті , не то злякані .
- Стомлений , сердитий . Руки сиві од літер , щоки худі . Здійма з себе ремінь , кладе сина на стілець і починає бити.
- Загорнув руки в рукава , насунув на очі шапку і схилив голову , щоб хоч трохи захиститись від холодного вітру.
- Затремтіла від низу до вершечка , наче злякалась несподіваного лиха , тремтіла, як у пропасниці ,здавалось , от – от застогне , похилилась , хруснула і, підтята , впала на сніг .
- Щохвилини виходив надвір, вдивлявся у темряву , прислухався , як виє хуртовина , надаремно сподіваючись побачити сина , почути його голос.
- Віддав багатому дядькові всю худобу , а сам остався голий , босий і голодний. Узяв він обривок та й пішов у ліс...
- Одну ногу взула у драний черевик, а друга боса.
- У нього на грудях така рана велика та страшна !
- Причаївся під кущем , пригина вуха , витріща очі ...
- Любим сонце , світлу тінь , гаї затишні ...
- Хто змахне широким білим рукавом ?
7. Надійний друг . Кого з названих літературних героїв ви б узяли з собою в мандрівку і чому ( якщо ні, то чому ?).
Василько , Федько , менший брат з казки “ Названий батько “, Толя , Маруся , Котигорошко , Іван Богун , Лис , князь Ярема Вишневецький .
8. Чарівний стілець . Нехай чарівний стілець допоможе уявити і розповісти :
а) про що співають лісові дзвіночки ?
б) про що шелестять між собою листочки ?
в) про що розмовляє з тополею вітер ?
9. Домашнє завдання . Легенда про рослину чи квітку рідного краю , складена самостійно .
Так , подолавши усі сходинки , ви потрапили на вершину гори до Храму знань.
|