1. Представлення команд ( назва, девіз , емблема ).
2. Розгадати ребус .
3. Математики.
Як відомо , основою багатьох числових систем народів світу є числа 10 , 20 . А чому , мабуть , не всі знають . Справа у тім , що першим допоміжним засобом при підрахунках були пальці рук ( 10 ) і пальці ніг і рук ( 20 ).
Проте це не єдиний спосіб . Австралійські аборигени використовують своєрідний спосіб для називання чисел:
1 – мал., 2 – булан , 3 – гуліба , 4 – булан – булан , а як вони називають 5 і 6 ?
4.Лінгвісти.
1. У класі 38 учнів . Доведіть , що у списку цього класу є принаймні два прізвища , що починаються однаковими літерами .
2. Уявіть , що ви підрахували на сторінці художнього тексту усі слова. Яких частин мови там буде найбільше , як ви гадаєте 7
3. Що означають фразеологізми :
Так і сів.
У страху очі великі .
і як вони , на вашу думку , утворилися ?
4. Визначте лексичне значення слів :
Гайдар . 1.Вівчар
2.Бешкетник , пустун.
3.Повстанець – партизан .
Геєна . 1.Хижак .
2.Ім”я.
3.Пекло.
Дворушник . 1.Підступна людина.
2.Шпіон.
3.Зрадник.
Дріада. 1.Щипковий музичний інструмент.
2.Те, що складається з двох частин .
3. У грецькій міфології – німфа , покровителька дерев.
Есперанто . 1.Національність жінки , що походить з Іспанії.
2. Коротка загострена борідка .
3.Міжнародна штучна мова .
Єхидна . 1.Ссавець, верхня частина якого вкрита голками .
2. Отруйна австралійська змія .
3.Лукава , зла, в’їдлива , хитра людина.
Живокіст . 1. Багаторічна трав’яниста рослина.
2.Людина , яка визискує інших, наживається на них , або погано
поводиться з ними.
3.Сплановане винищення євреїв під час Другої світової війни.
5. Продовжити прислів’я :
Слово – не полова , а язик ... ( не помело ).
Обіцянка – цяцянка , а дурневі ... ( радість ).
Вола в’яжуть мотуззям , а людину ... ( словом ).
Удар забувається , а слово ... ( пам’ятається ).
Шабля ранить голову , а слово ... ( душу0.
Від теплого слова і лід ... ( розмерзається ).
Хто мовчить ,той двох ... (навчить).
Довгим язиком тільки ... ( полумиски лизати ).
Дурний язик голові ... ( не приятель ).
Добре слово краще , ніж ... ( готові гроші ).
6. Що тут не так ?
Лящі кажуть : “ Рибалки добре клюють на горох .”
7. До дієслів доберіть іменники у потрібній формі :
Дякувати ( кому ? ) Докоряти ( кому ? )
Нехтувати ( чим ?) Опановувати ( що ? )
Підтримувати ( кого ?) Впевнитись ( у чому ? )
8. З якою твариною порівняли б ви ці звуки і чому ?
б о л р
Наприклад , с мені нагадує змію , бо такий холодний як плазун , і свистячий , як зміїний посвист .
9. Вкажіть , яке з речень не відповідає темі : “ Київський князь Святослав Хоробрий “, тобто є зайвим :
Княгиня Ольга мала єдиного сина Святослава.
Народ і навіть вороги називали його Хоробрим .
Святослав усе своє життя і князювання провів не в Києві у палатах , а в походах , у полі , зі своїми воїнами.
Перед мандрівником , який наблизився до Києва , Десятинний храм постав , як дивне видіння.
Великою і могутньою зробив Київську державу Святослав.
10. Виберіть одне з речень, яке продовжує думку , висловлену у такому реченні: “ У багатьох густонаселених містах є підземні потяги - метро “.
Число жителів у них досягає кількох мільйонів .
Рейки полегшують обертання коліс .
Київ – одне з таких міст – мільйонерів .
Вони їздять по рейках , через які пропущено електричний струм , і перевозять людей у тунелях під містом.
Тунелі для потягів свердлять велетенськими свердловими тунельними машинами .
5. Впіймай помилку .
q Ластівки вирішили розрахуватися з нахабним горобцем , який оселився у їхньому гнізді .
q Ластівки носили до гнізда краплі глини.
q Одного разу я побачив у ластівочому гнізді горобця .
q Педіатр лічить дітей , коли вони хворяють .
q Стурбовані ластівки пішли на родинну раду .
q Птахи почали таскати глину і замуровувати гніздо ю
q Вода з хмар випадає у вигляді мокрого дощу , граду або снігу.
6. Дослідники .
1.Розшифруйте ці слова :
Балеченняте, тафанзія , янілі , ботаро , сокаро , поливий , нямінпро, тимакагра .
2.Загадковий запис . Прочитайте , визначте , кому належать ці слова , з якого твору ?
Щ О Б Л
Ш И Н А
И Р О К
Л О П О
І І Д Н
О Р П І
І К Р У
У Б І Ч
Л О В И
Б О Н Д
У Л О Ч
Я И Т У
К Р Е В
В Е Р Е
У Ч И Й
|
|
К Р А Щ
І Р В Е
Д Н І М
І А Р К
М И Л І
Л О П М
Я Г Т И
Т Е І К
Ь М И С
А Н О К
Т И Н І
Е З В Ж
М Л І Ч
Й І Ж У
В О Р О
В Й І Ж
Е Л А В
А Ш Й І
Н І П Р
В У Б О
А Т И
|
7.Ходом шахового коня .
Р
|
Н
|
М
|
Н
|
Х
|
Р
|
|
Р
|
А
|
У
|
О
|
А
|
Д
|
А
|
П
|
Х
|
У
|
О
|
О
|
Р
|
В
|
В
|
М
|
Т
|
|
А
|
Б
|
І
|
Д
|
Б
|
О
|
Ч
|
И
|
О
|
А
|
кінь
|
Ходом шахового коня прочитайте речення з повісті І.Франка “ Захар Беркут”.
|
ВІЛЬ
|
ПРО
|
ЗО
|
ЕТ
|
БІ
|
|
КАЙ
|
ПО
|
НА
|
СТ
|
ЛО
|
НІ
|
Є
|
КИ
|
КІ
|
СО
|
ХТО
|
ДІТЬ
|
НЕ
|
ДА
|
РА
|
РА
|
НА
|
ВА
|
РУ
|
НА
|
РОД
|
ЗА
|
ЩОБ
|
кінь
|
НИ
|
БУ
|
НИ
|
ШНІ
|
НІ
|
Ходом шахового коня прочитайте рядки з поеми Лесі Українки “ Давня казка”.
8.Оратори.
Великий емоційний вплив має художній прийом оксиморон, який передбачає свідоме поєднання різко контрастних понять , які нібито виключають одне одного.
Прикладом оксиморона є назви творів російських письменників Льва Толстого “Живий труп “, Миколи Гоголя “ Мертві душі”, Юрія Бондарева “ Гарячий сніг”.
Поясніть ваше розуміння оксиморонів :
Молода старість .
Убога розкіш.
9.Колективний твір .
Скласти розповідь за першою фразою. Кожну наступну фразу додає інший учасник команди . Розповідь ( опис ) має бути зв’язна і завершена.
- Якось батьки подарували мені цуценя ,
- Околиці нашого села надзвичайно мальовничі.
10.Поетична хвилинка .
Уявіть , що ви поети , і вам треба описати зоряне небо. Доберіть поетичні вислови про зоряне небо. Наприклад : У небесній долині проростали перші зорі .
Складіть чотирирядковий вірш.
|