Субота, 18.05.2024, 07:37
Мій сайт
Головна | Реєстрація | Вхід Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Сценарії свят [2]
Завдання олімпіад [0]
Тиждень української мови [2]
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Головна » Файли » Позакласна робота » Тиждень української мови

Турнір любителів рідного слова
23.03.2016, 18:54

1. Представлення команд ( назва, девіз , емблема ).

2. Розгадати ребус .

3. Математики.

Як відомо , основою багатьох числових систем народів світу є числа 10 , 20 . А чому  , мабуть , не всі знають . Справа у тім , що першим допоміжним засобом при підрахунках були пальці рук ( 10 ) і пальці  ніг і рук ( 20 ).

Проте це не єдиний спосіб . Австралійські аборигени використовують своєрідний спосіб для називання чисел:

1 – мал., 2 – булан , 3 – гуліба , 4 – булан – булан ,   а як вони називають 5 і 6 ?

4.Лінгвісти.

1.                     У класі 38 учнів . Доведіть , що у списку цього класу є принаймні два прізвища , що починаються однаковими літерами .

2.                     Уявіть , що ви підрахували на сторінці художнього тексту усі слова. Яких частин мови там буде найбільше , як ви гадаєте 7

3.                     Що означають фразеологізми  :

                            Так і сів.

                            У страху очі великі .

і як вони , на вашу думку , утворилися ?

                  4.          Визначте лексичне  значення слів :

Гайдар .          1.Вівчар

                         2.Бешкетник , пустун.

                         3.Повстанець – партизан .

Геєна .             1.Хижак .

                          2.Ім”я.

                          3.Пекло.

Дворушник .   1.Підступна людина.

                          2.Шпіон.

                          3.Зрадник.

Дріада.             1.Щипковий музичний інструмент.

                          2.Те, що складається з двох частин .

                          3. У грецькій міфології – німфа , покровителька дерев.

Есперанто .     1.Національність жінки , що походить з Іспанії.

                          2. Коротка загострена борідка .

                          3.Міжнародна штучна мова .

Єхидна .           1.Ссавець, верхня частина якого вкрита голками .

                          2. Отруйна австралійська змія .

                          3.Лукава , зла, в’їдлива , хитра людина.

Живокіст .      1. Багаторічна трав’яниста рослина.

                          2.Людина , яка визискує інших, наживається на них , або погано

                             поводиться з ними.

                          3.Сплановане винищення євреїв  під час Другої світової війни.

         5. Продовжити прислів’я  :

Слово – не полова , а язик ... ( не помело ).

Обіцянка – цяцянка , а дурневі ... ( радість ).

Вола в’яжуть мотуззям , а людину ... ( словом ).

Удар забувається , а слово ... ( пам’ятається ).

Шабля ранить голову , а слово ... ( душу0.

Від теплого слова  і лід ... ( розмерзається ).

Хто мовчить ,той двох ...   (навчить).

Довгим язиком тільки ... ( полумиски лизати ).

Дурний язик голові ... ( не приятель ).

Добре слово краще , ніж ... ( готові гроші ).

 

          6. Що тут не так ?

Лящі кажуть  : “ Рибалки добре клюють на горох .”

 

          7. До дієслів доберіть іменники у потрібній формі :

Дякувати  ( кому ? )                        Докоряти ( кому ? )

Нехтувати ( чим ?)                          Опановувати ( що ? )

Підтримувати ( кого ?)                   Впевнитись ( у чому ? )

 

          8. З якою твариною порівняли б   ви ці звуки і чому ?

    б         о                                             л              р

Наприклад ,    с     мені нагадує змію , бо такий холодний як плазун , і свистячий , як зміїний посвист .

 

            9. Вкажіть , яке  з речень не відповідає темі : “ Київський князь  Святослав Хоробрий “, тобто є зайвим :

Княгиня Ольга мала єдиного сина Святослава.

Народ і навіть вороги називали його Хоробрим .

Святослав усе своє життя і князювання провів не в Києві у палатах , а в походах , у полі , зі своїми воїнами.

Перед мандрівником , який наблизився до Києва ,  Десятинний храм  постав  , як дивне видіння.

Великою і могутньою зробив  Київську державу Святослав.

 

          10. Виберіть одне з речень, яке продовжує думку , висловлену у такому реченні:  “ У багатьох густонаселених   містах є  підземні потяги  - метро “.

Число жителів у них  досягає кількох мільйонів .

Рейки полегшують обертання коліс .

Київ – одне з таких міст – мільйонерів .

Вони їздять по рейках , через які пропущено електричний струм , і перевозять людей у тунелях під містом.

Тунелі для потягів свердлять велетенськими свердловими тунельними машинами .

 

            5. Впіймай помилку .

q  Ластівки вирішили розрахуватися з нахабним горобцем , який оселився у їхньому гнізді .

q  Ластівки носили до гнізда краплі глини.

q  Одного разу я побачив у ластівочому гнізді горобця .

q  Педіатр лічить дітей , коли вони хворяють .

q  Стурбовані ластівки пішли на родинну раду .

q  Птахи почали таскати глину і замуровувати гніздо ю

q  Вода з хмар випадає у вигляді мокрого дощу , граду  або снігу.

6. Дослідники .

1.Розшифруйте ці слова :

Балеченняте,   тафанзія ,    янілі ,    ботаро ,    сокаро ,    поливий ,    нямінпро,    тимакагра .

 

2.Загадковий запис . Прочитайте , визначте , кому належать ці слова , з якого твору ?

 

 

 

    Щ   О    Б   Л

   

    Ш    И   Н   А

 

    И     Р    О   К

 

    Л   О     П    О

 

    І      І     Д    Н

 

    О     Р    П    І

 

     І      К    Р   У

 

     У     Б    І    Ч

 

     Л     О   В    И

 

     Б     О   Н    Д

 

     У     Л   О    Ч

 

     Я     И   Т    У

 

     К      Р    Е   В

 

      В     Е    Р   Е

 

      У     Ч   И   Й

 

    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     К   Р   А   Щ

 

    І     Р    В    Е

 

    Д    Н    І    М

 

     І    А    Р    К

 

     М   И    Л    І

 

      Л    О   П  М

 

      Я     Г   Т   И

 

      Т      Е   І   К

 

       Ь     М  И  С

 

       А    Н   О  К

 

       Т    И   Н   І

 

        Е   З    В  Ж

 

        М  Л   І    Ч

 

        Й  І     Ж  У

 

        В  О    Р   О

 

        В  Й    І    Ж

 

        Е  Л   А     В

        А Ш   Й    І

        Н  І     П    Р

        В  У    Б    О

        А  Т    И

     

 

7.Ходом шахового коня .

Р 

Н

М

Н

Х

Р

 

Р

А

У

О

А

Д

А

П

Х

У

О

О

Р

В

В

М

Т

 

А

Б

І

Д

Б

О

Ч

И

О

А

кінь

 

Ходом шахового коня прочитайте речення з повісті  І.Франка “ Захар Беркут”.

 

 

ВІЛЬ

ПРО

ЗО

ЕТ

БІ

 

КАЙ

ПО

НА

СТ

ЛО

НІ

   Є

КИ

КІ

СО

ХТО

ДІТЬ

  НЕ

ДА

РА

РА

 НА

 ВА

  РУ

НА

РОД

ЗА

ЩОБ

кінь

НИ

БУ

НИ

ШНІ

 НІ

 

Ходом шахового коня прочитайте рядки з поеми Лесі Українки “ Давня казка”.

8.Оратори.

      Великий емоційний вплив має художній прийом  оксиморон, який передбачає свідоме поєднання різко контрастних понять , які нібито виключають одне одного.

Прикладом оксиморона є назви творів російських письменників  Льва Толстого “Живий труп “, Миколи  Гоголя “ Мертві душі”, Юрія Бондарева “ Гарячий сніг”.

     Поясніть ваше розуміння оксиморонів :

Молода  старість .

                                                          Убога розкіш.

           9.Колективний твір .

     Скласти розповідь за першою фразою. Кожну наступну фразу додає інший учасник команди . Розповідь ( опис ) має бути зв’язна і завершена.

  1. Якось батьки подарували мені цуценя ,
  2. Околиці нашого села надзвичайно мальовничі.

          10.Поетична хвилинка .

Уявіть , що ви поети , і вам треба описати зоряне небо. Доберіть поетичні вислови про зоряне небо. Наприклад  : У небесній долині проростали перші зорі .

      Складіть  чотирирядковий вірш.

Категорія: Тиждень української мови | Додав: lidija-4ornobaj
Переглядів: 365 | Завантажень: 0 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Друзі сайту
Copyright MyCorp © 2024
Зробити безкоштовний сайт з uCoz